monitor do 7500kč resp. 300 eur

CRT, LCD, tiskárny a technologie tisku, skenery

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod KuboK 24. 3. 2018 20:53

Zdravím, som študent architektúry a potrebujem monitor na lepšiu prácu a prehľad v projektoch. Investícia do 300 eur = 7500kč. Vedel by mi niekto poradiť ( odborník alebo niekto z fachu ) ? Najdôležitejšie parametre a vlastnosti - čo najväčšia reálnosť farieb, IPS, ochrana zraku, kvalita, nastaviteľnosť a praktický rozmer - hĺbka a noha stojanu. Oplatí sa skôr 27" alebo stačí 24" a s akým rozlíšením ? Lesklý alebo matný alebo je niečo medzi tým ? Lesklý má lepšie farby ale zase nie na ňom nič vidno keď mi svieti celý deň do izby slnko :D

Vďaka za každú radu :)
KuboK
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod meda2016 25. 3. 2018 13:13

Není uvedeno, k jaké grafické kartě a jakému rozhraní se bude monitor připojovat.
Při letmém pohledu se mi zdá 300€ málo na to, co má splňovat. Kdo ví 400, pokud reálnost barev (lepší mají kalibraci).
Oči jsou to nejdůležitější, toho bych se držel.
Lesklý/matný/odrazy = upravit si pracoviště. Bude se používat pivot - otáčení na výšku?
Z jaké vzdálenost? (27" z 50cm už člověka málem odfoukne, každý na to oči nemá. Ale zas se tam vejde oken! FullHD je málo.)
Kolik hodin denně, snížení "modrého" spektra, blikání (flicker free)...
Vyloučit ty s repro a USB porty?
meda2016
Junior

Odeslat příspěvekod KuboK 25. 3. 2018 14:03

Pripojený bude na notebook Lenovo Z510 - i5-4200m, grafika intel hd4600, cez hdmi. Pivot nie je až tak potrebný aj ked na vyrobu plagátov to môže byť užitočne ale nie je to podmienka. A ten lesklý alebo matný - no ťažko, ked budem robiť cely den tak cely deň nebudem v zatiahnutej kutici len aby som videl na monitor. Neexistuje nejaky kompromis medzi lesklým a matným ?
Stôl je hlboky 60 cm. Ale to je na internáte a určite sa bude pracovisko meniť do 2rokov. Denne aj cez 8 hodin môže byť.