Ahoj, chtěl bych se podělit o moje velmi čerstvé zkušenosti s praktikami obchodu alza.cz.
Jak jste asi zaregistrovali, běží tam slevová akce (Black Friday). V té byl několik málo dní k dispozici velmi malý počet kusů S6 edge za cenu 9450,- Kč (nové nerozbalené, se zárukou 24 měsíců). Akci jsem nestihl, koukat jsem mohl jen na cedulku VYPRODÁNO. Tak jsem čekal.
Akce stále běží, ale alza.cz se rozhodla cenovku zvýšit na 10990,- Kč. Poohlídl jsem se tedy po rozbalených a použitých kusech, kde jsem koupil za 9679,- Kč S6 edge černý, 32 GB (použitý, se zárukou 12 měsíců). Podle popisu byl telefon použitý, nesl známky opotřebení. Žádné konkrétní fotky ani vyjmenování nějakých konkrétních vad tam nebylo.
Tuto sobotu, tj. 13. května mi došel objednaný telefon do Alzaboxu. Po rozbalení obálky jsem se ale zděsil. Že je vnější krabička polámaná, špinavá a rozedřená je ok (kdoví kde skončila a já se ke krabičkám taky nechovám jako v bavlnce). Jenže telefon na tom byl ještě hůř -> jediná nezničená plocha telefonu byl displej (ten zřejmě doznal před prodejem výměny). Viz fotky: https://goo.gl/oxk62d
Vyjmenuju vady telefonu:
* 3 rohy obouchané, 1 totálně tak, že je kov protlačený až na sklo displeje
* všechny 4 rovné hrany mají bodové vrypy a různě hluboké škrábance
* telefon se nedá držet v ruce, protože místa úchopů jsou otřepená a kov nepříjemně škrábe
* čočka fotoaparátu má 1 hluboký vryp, asi 0,5 mm dlouhý, který je na fotce vidět
* nabíjecí kabel měl oba fixovací zoubky vtlačené dovnitř a byl nalomený (nedržel pevně v plastovém konci kabelu). Pro nabíjení jsem musel použít jiný kabel, co mám doma.
Okamžitě jsem volal (a po domluvě s operátorem alza.cz na lince pak i psal) do alza.cz. Ve stručnosti jsem se dozvěděl toto:
verze první - hovor s operátorem
* koupil jsem bazarovku, tak s opotřebením jsem měl počítat
* zařízení můžu do 14 dnů vrátit na svoje náklady
* mám poslat fotky na email, který mi pošlou a nechají to posoudit
verze druhá - odpověď na mnou zaslané fotky zničeného telefonu
"Prosím vraťte telefon na prodejnu nebo můžete telefon zaslat balíkem na reklamační adresu, vrátíme vám náklady na zaslání do výše běžného balíku."
Ale největší perla je pak připojené vysvětlení -> Jelikož jste zakupovali zboží, které je z kategorie bazaru, je potřebné počítat se známkami použití. Bohužel předem nemáme možnost zjistit, jaké konkrétní známky použití mobilní telefon jeví a do jaké míry jsou znatelné. Proto samozřejmě máte možnost produkt vrátit. Kolegové uznali, že stav telefonu nezodpovídá ceně, proto Vám rádi proplatíme náklady na dopravu, tak jak jsem již psala.
Takže v alza.cz můžete dostat místo objednaného telefonu i kus cihly, protože alza.cz nemá předem možnos zjistit co:
a) vykoupili a v jakém stavu to vykoupili
b) jak telefon vypadal a jak fungoval během testu po přijetí ve výkupu
b) v jakém stavu to zabalili znovu pro další prodej do krabičky, kterou jsem otevíral já. Vše zabaleno páskami alza.cz, takže vymlouvání, že to nebyla alza.cz je docela marné.
Hned jsem byl telefon vrátit, bohužel prodejnu mám 30 km vzdálenou. Dostal jsem zpět zaplacenou jen kupní cenu, náklady aspoň v ceně toho balíku mi neuhradili, ačkoliv mi to bylo slíbeno. A do schránky mi poslali dotazník, jak jsem spokojen s nákupem!!!
Vše jsem sto doložit, všechny dokumenty, emaily a fotky mám archivovány. Hnus velebnosti, s alzou už nakupovat fakt nebudu.
Nevadil by mi poškrábaný telefon, a to ani za těch 9679,- Kč. Já mám po 3 letech svůj současný taky podřený. Ale tento S6 edge byl prostě totálně KO. Uznal to bohužel až prodejce u přepážky, který jej u reklamace přebral. Říct si za telefon na odpis takové prachy je donebevolající sprosťárna.