Stavba Garáže/Zahradního domku

Chodníky, zídky, pergoly, ploty, nábytek, skleníky, zimní zahrady, krmítka...

Moderátor: Moderátoři AbecedaZahrady.cz

Odeslat příspěvekod Gooorila 17. 6. 2015 15:11

Zdravím

Mám zakoupenou parcelu, na které chci snad ještě letos začít stavět. Jedná se jen o částečně oplocenou zahradu a nemám tam žádné zázemí, kde bych mohl uskladnit sekačku na trávu, stolek a židličky a podobně. Rád bych si postavil nějakou budovu do 25 m2, abych nemusel řešit stavební povolení. Využívala by se nyní právě na uskladnění drobností, co furt na zahradu přivážím a odvážím, když tam chci něco dělat. Při stavbě by se zde uskladnilo nářadí a materiál. Po stavbě by se budova mohla využívat třeba jako garáž na motorku, případně i auto, ale spíš jako uskladnění věcí jako pneu k auto, jízdní kola a podobně.

Jsem naprostý laik, takže vůbec netuším co obnáší taková stavba. Myslel jsem že objednám nějaký bagřík, co mi za den vykope základy, pak mi přijede mix a vylije mi tam beton, pak chvilku počkám až to vytvrdne a nějak postavím dokola tvárnice astřechu také udělám „nějak“. Dveře a okna mám, mám kovovýrobu kde děláme dveře a okna, takže to není problém. Omítky jsem zatím řešit nechtěl, nějaké zateplení také ne. Poptal jsem u kolegy, který je kutil a stavět by měl umět a překvapilo mě, že to spočítal na cca 100k a i když je to asi obvyklá cena, nechci nyní tolik dávat.

Hledal jsem alternativy. Unimobuňku koupím za 20-30k, ale nemá to budoucnost, takže za pár let to stejně budu nějak muset řešit. Plechová garáž je ještě horší varianta. Maringotka je úplná blbost. Napadlo mě, když mám tu dílnu a spíše vztah k té oceli, udělat něco na způsob dřevěné pergoly. Nedělat nějak moc základy, jen patky v místě stojícího jeklu, z jeklů udělat nějakou konstrukci, na ně přišroubovat OSB desky…

Neřešil někdo něco podobného, že by přidal rady a podobně?
Gooorila
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod kejki3 17. 6. 2015 21:33