Dřevěné sochy

Chodníky, zídky, pergoly, ploty, nábytek, skleníky, zimní zahrady, krmítka...

Moderátor: Moderátoři AbecedaZahrady.cz

Odeslat příspěvekod Tomas z Nitry 12. 12. 2006 09:52

Ahojte. Som student záhradnej architektury v Nitre a vo volnom case robim sochy - z dreva- ale robim iba komorne plastiky - intertieru .
Chcem sa spytat ci ma niekto skusenosti s pouzitim drevenej sochy v exterieri ,v zahrade , Ci je vobec mozne pouzit drevenu sochu do zahrady . Prosim napiste ak nieco o tom viete . Dakujem ...
Tom
Tomas z Nitry

Odeslat příspěvekod Kateřina Hradová 28. 2. 2007 23:43

Použití dřevěné sochy v zahradě je komplikovanější z důvodu její nižší životnosti (v porovnání třeba s kamenem). Takže určitě by bylo vhodnější postavit ji někam, kde by byla chráněná před negativními vlivy počasí. Máte své webové stránky? Ráda bych se podívala.
Kateřina Hradová
Moderátorka
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod standys 1. 3. 2007 08:01

Já bych se jich moc nebál. Když si vezmu že do dneška vydrželi při správné údržbě dřevěné totemy u chat a chalup našich otců a dědů trempů. Na ukázku dávám pár fotek dřevěných soch. První z nich jsem viděl osobně.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
standys
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kateřina Hradová 1. 3. 2007 13:13

Záleží i na úpravě - a je pravda, že dnes jsou k dispozici dobré prostředky k uchování dřeva. Ale totemy u chat si většinou dělali sami nadšenci, takže i když se časem vlivem počasí znehodnotily, nebylo to tak bolavé (finančně), jako když si pořídíte dřevěnou sochu, za kterou dáte dost peněz a nějak se poškodí.
Kateřina Hradová
Moderátorka
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod StanislavKrejcar 1. 3. 2007 14:15

Myslím,že je to v první řadě ve volbě dřeva,jehličnaté dřevo se na venkovní tyto věci nehodí je lépe použít listnáče.Více a opravdu od pranene o tomto umění kdysi napsal knížku cestovatel pan dr.F.A.Elstner.Jaké dřevo na toto používají severoameričtí indiáni aby vydrželo .
StanislavKrejcar